Godkendt – 1. april 2025
Disse vilkår og betingelser gælder for Stena MORE-loyalitetsklubben (“klubben”). Klubben er gratis. Ved at tilmelde dig klubben giver du samtykke til og erklærer dig enig i at være underlagt disse vilkår og betingelser (“vilkår”). Hvis du ikke accepterer disse vilkår, må du ikke ansøge om medlemskab eller deltage i klubben.
Disse vilkår forklarer, hvem vi er, hvordan klubben fungerer, hvordan du og vi kan opsige dit medlemskab i klubben, hvad du skal gøre i tilfælde af problemer, samt anden vigtig information.
2.1 Klubben administreres af Stena Line Scandinavia AB, en virksomhed registreret i Sverige med virksomhedsnummer 556231-7825 og registreret momsnummer SE556231782501. Vores registrerede adresse er Masthuggskajen, SE-413 03 Gøteborg, Sverige (“Stena Line”, “vi”, “os” og “vores”).
2.2 Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende klubben, herunder, men ikke begrænset til, din berettigelse til klubben, medlemsfordele og -tilbud, optjening og/eller indløsning af point eller din overholdelse af disse vilkår, bedes du kontakte vores Kundeservice ved at udfylde onlineformularen på https://www.stenaline.dk/kundeservice/kontakt-os og vælge “Spørgsmål til Stena MORE medlemsskab” som typen af forespørgsel.
2.3 For at foretage en rejsereservation hos Stena Line, annullere din reservation, ændre dine kontaktoplysninger eller opsige dit medlemskab, bedes du kontakte vores Kundeservice på https://www.stenaline.dk/kundeservice/kontakt-os. Bemærk, at reservationer er underlagt Stena Lines Forretningsvilkår og ikke disse vilkår.
Disse vilkår bruger følgende definitioner:
Fordel – enhver fordel, som et medlem modtager som resultat af sit medlemskab (såsom point), der ikke er tilgængelige for ikke-medlemmer, og som kan variere fra tid til anden efter vores skøn.
Medlem – dig (en privatperson), der har rejst (eller har til hensigt at rejse) med Stena Line og opfylder berettigelseskriterierne, som er angivet i punkt 4, og som har ansøgt om optagelse i klubben og er blevet accepteret som beskrevet i punkt 5.1 og 5.2.
Medlemskab – et medlems deltagelse i klubben.
Medlemskabsnummer – et unikt identifikationsnummer, der tildeles af os til et medlem.
Medlemskonto – en individuel konto, som er oprettet af et medlem gennem vores hjemmeside ved at besøge afsnittet “Mine sider” her https://login.stenaline.com/Account/Login, hvor medlemmets optjening og/eller brug af point er opgjort efter reference til medlemmets medlemskabsnummer.
Medlemskort – omfatter både et fysisk kort af papir og et digitalt kort, der hver indeholder medlemmets medlemskabsnummer. Det digitale medlemskort kan tilgås på mobil via medlemmer-siden på https://www.stenaline.dk/mine-sider/mine-point i appen eller gennem din “Velkommen ombord”-e-mail til nye medlemmer. Hver gang en kunde tjekker ind, modtager vedkommende også et midlertidigt udskrevet medlemskabskort. Medlemskortet giver et medlem mulighed for at optjene point som en del af klubben (enten ved at være involveret i visse køb, reservere aktiviteter eller drage fordel af medlemstilbud). Disse point kan indløses i henhold til punkt 10 (“Indløsning af point”). Medlemskortet er ikke et betalingskort, hævekort, kreditkort eller nogen anden form for betalingsmetode.
Stena MORE-point eller alternativt point – point tildelt medlemmer under klubben som beskrevet i disse vilkår.
Medlemskabsniveauer – de statusniveauer, som et medlem kan opnå i klubben, afhængigt af hvordan vedkommende engagerer sig i klubben. Vi tilbyder tre medlemskabsniveauer: Blue, Gold og Platinum.
Medlemsår – betyder hver 12-måneders periode, der starter på den dato, hvor et medlemskab aktiveres i henhold til punkt 5.2.
Tilbud – ethvert incitament, som et medlem modtager (f.eks. eksklusiv og tidlig adgang, rabatter, kampagner), som ikke er tilgængeligt for ikke-medlemmer, og som kan omfatte tilbud stillet til rådighed for medlemmer af vores tredjepartspartnere, og som vi fra tid til anden kan ændre efter eget skøn. Bemærk. at disse trejdepartstilbud vil være underlagt særskilte vilkår og betingelser mellem dig og den relevante tredjepart, og oplysninger vil blive givet til dig på pågældende tidspunkt.
Betydelig forstyrrelse – opførsel, der i betydelig grad afbryder eller forandrer den normale rejseoplevelse med en væsentlig indvirkning på andre passagerer.
4.1 Alle enkeltpersoner, som er 18 år eller derover kan ansøge om at blive medlem af klubben.
4.2 Virksomheder, foreninger og andre juridiske enheder er ikke berettigede til medlemskab af klubben.
5.1 Du kan ansøge om at blive medlem af klubben gratis på vores hjemmeside https://www.stenaline.dk/signup. Du skal blot klikke på “tilmeld”-linket og udfylde de påkrævede oplysninger. Som en del af tilmeldingsprocessen, skal du erklære dig enig i disse vilkår.
5.2 Hvis din ansøgning godkendes, sender vi dig en bekræftelsesmail. Denne e-mail vil indeholde et link, som du skal følge for at verificere dit medlemskab af klubben og opsætte din medlemskonto. Når din konto er blevet verificeret, aktiverer vi dit medlemskab, og du kan begynde at bruge det med det samme. Herefter modtager du endnu en e-mail med et Velkomstbrev, der bekræfter dine medlemskabsoplysninger til fremtidig reference.
5.3 Hvis ikke du verificerer din konto, kan du ikke blive medlem, og dit medlemskab vil ikke blive aktiveret. Bemærk venligst, at medlemmer også skal opfylde berettigelseskriteriet, der er beskrevet i punkt 4.
5.4 Medlemmer identificeres ud fra deres medlemsnummer.
5.5 Du kan tilgå din medlemskonto her: https://www.stenaline.dk/mine-sider.
5.6 Hvis de oplysninger, du har angivet i din ansøgning ændrer sig på et hvilket som helst tidspunkt, eller du ønsker at opdatere dine kontaktoplysninger eller interesser, skal du meddele os det ved at opdatere dine oplysninger på den personlige medlemsside på din medlemskonto. Dette omfatter ændringer af dit navn, din adresse, din e-mailadresse, dit telefonnummer samt alle andre relevante personlige oplysninger. Du kan opdatere disse oplysninger via den personlige medlemsside (https://login.stenaline.com/Account/Login) eller ved at kontakte Stena Lines kundeservice https://www.stenaline.dk/kundeservice/kontakt-os.
6.1 Når du udfylder og indsender den online medlemsansøgningsformular, accepterer du, at vi må opbevare, behandle og anvende de angivne oplysninger med henblik på at vedligeholde klubben, levere tjenester og rabatter relateret til klubben samt til markedsføringsformål, herunder at sende nyheder og tilbud til den e-mailadresse, det mobilnummer og/eller den postadresse, du har oplyst. Medlemmer har mulighed for at framelde sig direkte markedsføring til enhver tid. Som dataansvarlig behandler vi personoplysninger i overensstemmelse med Loyalitetsklub Databeskyttelsespolitik og Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 om databeskyttelse (GDPR) samt gældende national lovgivning og regler. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler og beskytter dine oplysninger, i vores Loyalitetsklub Databeskyttelsespolitik.
6.2 Ved at blive medlem af klubben giver du samtykke til, at vi kan oprette, opdatere og vedligeholde dine data, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse samt alle andre relevante personlige oplysninger, Stena MORE-point og rejser, du har reserveret. Oplysningerne vil blive opdateret med det formål at fortælle dig om vores produkter og tjenester samt sende dig saldoopdateringer, nyheder om klubben, nyhedsbreve og andre tilbud fra os via e-mail, sms eller mobilappen. Vi videregiver ikke dine personoplysninger til eksterne parter, men vi kan bruge dine oplysninger til markedsføringsformål.
7.1 Når du bliver medlem (se punkt 5.2 for, hvordan dette foregår), starter du med et medlemskab på Blue-niveau, og vil forblive på dette niveau, medmindre medlemskabet afsluttes, som beskrevet i henhold til disse vilkår, eller avancerer til et medlemskab på Gold- eller Platinum-niveau.
Bemærk, at tilbud og fordele på hvert niveau kan variere årligt. Medlemmer kan holde sig opdaterede og finde detaljerede oplysninger tilbud og fordele for de enkelte niveau ved at besøge vores hjemmeside på https://www.stenaline.dk/stena-more.
7.2 Sådan opnås medlemskab på Gold- eller Platinum-niveau:
7.3. Sådan opretholdes medlemskab på Gold- eller Platinum-niveau:
8.1 Medlemstilbud og fordele kan variere i forhold til dit medlemskabsniveau, rejseruten, færgen og/eller dit oprindelsesland. Dit oprindelsesland er fastsat ud fra det land, du har opgivet i din formular til ansøgning om medlemskab. Stena Line kan i henhold til punkt 14.1 til enhver tid ændre alle de tilbud og fordele, som de tilbyder, men dette vil ikke påvirke nogen tilbud eller fordele, som du allerede har fået før en sådan ændring.
8.2 Medlemstilbud ombord
De tilbud og fordele, der er gyldige på ethvert givet tidspunkt ombord på et Stena Line-skib, er kun beregnet til personlig brug. For at modtage en fordel skal du fremvise dit medlemskort ved køb af det relevante produkt, der er omfattet af tilbuddet eller fordelen. Hvis du ikke gør krav på et tilbud eller en fordel, du er berettiget til på et produkt på købstidspunktet, vil du ikke kunne gøre krav på det på et senere tidspunkt. Du har ikke ret til at videresende eller på anden vis overføre nogen tilbud, fordele eller rettigheder, der er omfattet af klubben, til nogen tredjeparter.
8.3 Fordele for medlemmer på Gold- eller Platinum-niveau
Hvis du har et medlemskab på Gold- og Platinum-niveau, kan du være berettiget til yderligere fordele, hvis disse er tilgængelige, på det tidspunkt, hvor du foretager din reservation.Fordelene vil blive fastsat af os og kan variere fra tid til anden, land til land og/eller efter rejserute. Enhver ændring af de yderligere fordele, som tilbydes medlemmer på Gold- eller Platinum-niveau vil blive behandlet i henhold til punkt 14.3 og skal ikke have indflydelse på nogen yderligere fordel, som du allerede har fået før en sådan ændring. For at modtage disse yderligere fordele skal du oplyse dit medlemskabsnummer på det tidspunkt, hvor du foretager reservationen, og den ledende kontohaver skal rejse på reservationen for at kunne gøre brug af fordele og tilbud, der er tilknyttet dit Gold-Medlemskab.
Bemærk, at de tilbud og fordele, der er indeholdt i punkt 8.3, kan variere årligt. Medlemmer kan holde sig opdateret og finde detaljerede oplysninger om disse ruter ved at besøge vores side med ofte stillede spørgsmål på https://www.stenaline.dk/stena-more.
9.1 Vi vil fastsætte hvilke billettyper eller produkter ombord, der berettiger til optjening af point. Detaljerede oplysninger om point, som kan bruges til forskellige køb, kan findes på vores side med ofte stillede spørgsmål, [insert link] Disse oplysninger kan ændre sig fra tid til anden i henhold til punkt 14, fra land til land og fra rute til rute. Vi kan til enhver tid ændre antallet af point, der optjenes på billetter, pakkerejser, gavekort eller priser på produkter ombord (inklusive produkter med elementer fra tredjepart), hvilket kan medføre, at der ikke optjenes point. Sådanne ændringer vil ikke påvirke point, du allerede har optjent før ændringen.
9.2 For at optjene point på rejser skal du oplyse dit medlemskabsnummer, når du foretager en reservation. Hvis du ikke gør dette, modtager du ikke nogen point. Den nemmeste måde at sikre dig, at vi får dit medlemskabsnummer, er ved at logge ind på din medlemskonto før du foretager reservationen. Hvis du foretager en reservation via vores Kundeservice, skal du oplyse dit medlemskabsnummer inden booking foretages. Vores kontaktoplysninger kan findes her: https://www.stenaline.dk/kundeservice/kontakt-os.
9.3 Du kan optjene point på køb ombord, der berettiger til dette, hvis du scanner dit medlemskort ved kassen, når du foretager købet. Hvis du ikke gør dette, modtager du ikke nogen point.
9.4 Point krediteres, når rejsen er fuldført, og er gyldige fra den dato, de bliver optjent, og indtil den 31. december i året efter rejsedatoen. Point fratrækkes automatisk din medlemskabskonto den 31. december i året efter rejsedatoen.
9.5 Medlemmer kan kun optjene point for reservationer, hvor de selv har rejst.
9.6 Det er ikke muligt at optjene point på reservationer, der er blevet betalt med point eller point fra andre loyalitetsklubber (f.eks. Tesco-klubkortpoint).
9.7 Medlemmer kan ikke optjene point på ekskluderede produkter, som er angivet og defineret på vores hjemmeside: [insert link]. Bemærk, at disse oplysninger kan ændre sig fra tid til anden, og vi anbefaler, at du tjekker vores hjemmeside, inden du foretager reservationer. Eksempler på ekskluderede produkter:
a) store reservationer
b) produkter ombord såsom cigaretter og tobak
c) hvor en anden rabat allerede er blevet fratrukket
10.1 Værdien af point er: 1 point = 1 penny eller 1 cent. For alle andre valutaer vil point blive omregnet til en af disse værdier. For at tjekke værdien af dine point bedes du bruge linket til pointberegneren her https://www.stenaline.dk/mine-sider/mine-point#myPointsCalculator.
10.2 Point kan bruges som fuld eller delvis betaling for gældende berettigede billetter. Vi fastsætter hvilke billet og ruter, som er berettigede til pointindløsning, og sådanne billetter og ruter kan ændres til enhver tid i henhold til punkt 14. Sådanne ændringer vil ikke påvirke reservationer, der allerede er blevet foretaget med brug af point.
10.3 Point kan ikke indløses mod køb ombord, medlemspriser, pakker og grupper, BusEmpty-produkter eller fragtreservationer.
10.4 Point kan kun indløses mod reservationer, der er foretaget direkte på vores hjemmeside her https://www.stenaline.dk/ eller gennem Kundeservice.
10.5 Point kan kun bruges af det relevante medlem og kan ikke overføres. Tredjeparter (såsom rejsebureauer og -distributører) kan ikke optjene point på vegne af en kunde.
10.6 Point kan ikke ombyttes til kontanter.
11.1 Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab af klubben via din medlemskonto eller ved at ringe til vores Kundeservice.
11.2 Du bedes se de vigtige oplysninger i punkt 13 om, hvad der sker, hvis du opsiger dit medlemskab på denne måde.
12.1 Vi kan afslutte dit medlemskab af klubben og lukke din medlemskonto uden forudgående varsel, hvis:
a) du i væsentlig grad undlader at overholde disse vilkår
b) du har foretaget dig en af følgende ting:
12.2 Hvis du har undladt at overholde disse vilkår, kan vi tilbagekalde ethvert tilbud eller enhver fordel, der er tildelt efter din overtrædelse, og du vil være ansvarlig for ethvert tab, vi lider som følge af din overtrædelse af disse vilkår, i det omfang det er tilladt i henhold til ufravigelig lovgivning.
12.3 Vi kan lukke eller nedlægge klubben eller midlertidigt lukke den til enhver tid af enhver kommerciel, juridisk eller driftsmæssig årsag. Hvis det sker, vil vi forsøge at informere dig om det i så god tid som muligt. Hvis ikke dette er muligt, vil vi informere dig om det mindst tre (3) måneder i forvejen, så du har en chance for at indløse tidligere optjente point.
12.4 Du bedes læse de vigtige oplysninger i punkt 13 om, hvad der sker, hvis vi afslutter dit medlemskab på denne måde.
13.1 I tilfælde af, at vi afslutter eller afbryder dit medlemskab i henhold til punkt 12.3, har du mindst tre måneder fra den dato, hvor opsigelsen eller afbrydelsen af dit medlemskab af klubben annonceres til at indløse ubrugte point (hvorefter de vil være tabt).
13.2 Når dit medlemskab, i overensstemmelse med punkt 13.1, er afsluttet i henhold til punkt 11 eller punkt 12, vil du ikke kunne:
14.1 Vi kan til enhver tid foretage ændringer af disse vilkår og/eller klubben, herunder, men ikke begrænset til, måder, hvorpå point kan optjenes, hvordan point kan indløses og alle tilbud og fordele, der er tilgængelige på et givent medlemskabsniveau. Vi forbeholder os retten til at gennemgå disse vilkår én gang om året. Hvis der foretages ændringer, vil vi forsøge at give dig så meget varsel som muligt, dog mindst tre (3) måneder i forvejen. Bemærk, at alle tilbud fra tredjeparter er underligt separate vilkår og betingelser fra disse tredjeparter, og disse vilkår kan fra tid til anden ændres af disse tredjeparter. Vi har ingen kontrol over sådanne ændringer.
14.2 Ændringer kan være nødvendige af forskellige årsager, herunder f.eks.:
14.3 Sådan fungerer det:
14.4 Hvis du ikke er tilfreds med ændringen, kan du opsige dit medlemskab af klubben som tilladt i henhold til punkt 11.1. Hvis du ikke har gjort dette før ændringerne træder i kraft, antager vi, at du er enig i ændringen.
15.1 Disse vilkår gælder kun for dit medlemskab af klubben. Vores forretningsvilkår gælder enhver reservation, du foretager for at rejse med os. Hvis der er noget i disse vilkår, som ikke stemmer overens med Forretningsvilkår, skal bestemmelsen i forretningsvilkårene anses for korrekt og gælde for din kontrakt med os.
16.1 Vi er ansvarlige overfor dig for forudsigelige tab og skader forårsaget af os. Hvis vi ikke overholder disse vilkår, er vi ansvarlige for tab eller skader, du måtte lide som et forudsigeligt resultatet af vores brud på denne kontrakt eller undladelse af at bruge rimelig omhu og dygtighed, men vi er ikke ansvarlige for tab eller skader, som ikke er forudsigelige. Tab eller skader er forudsigelige, hvis det enten er indlysende, at det vil ske, eller hvis både du og vi vidste, at det ville ske, på det tidspunkt, hvor kontrakten blev lavet.
16.2 Vi udelukker eller begrænser ikke på nogen måde vores ansvar overfor dig, hvor det ville være ulovligt at gøre det. Dette omfatter ansvar for dødsfald eller personskade forårsaget af vores eller vores medarbejderes, agenters eller underleverandørers uagtsomhed (og hvor skotsk lov gælder, hvis et sådant ansvar er forårsaget af pligtforsømmelse), for svindel eller svigagtig vildledning og for brud på dine juridiske rettigheder.
16.3 Vi er ikke ansvarlige for erhvervsmæssige tab. Vi udbyder kun klubben til enkeltpersoner og privat brug. Hvis du bruger klubben til kommercielle, forretningsrelaterede eller videresalgsmæssige formål, har vi ikke noget ansvar overfor dig for tab af profit, forretningsafbrydelse eller tab af forretningsmuligheder.
16.4 Hvis vores ydelser i forbindelse med klubben forsinkes eller påvirkes af en begivenhed udenfor vores rimelige kontrol, tager vi rimelige skridt til at minimere effekten af forsinkelsen. Såfremt vi gør dette, vil vi ikke være ansvarlige for forsinkelser forårsaget af begivenheden.
17.1 Disse vilkår er underlagt svensk lovgivning. For at undgå tvivl, begrænser eller udelukker intet i disse vilkår dine rettigheder som forbruger under de obligatoriske forbrugerbeskyttelseslove, der gælder i det land, hvor du bor. Hvis du er permanent bosat i Storbritannien eller Irland, gælder britisk eller irsk lovgivning – ellers er det svensk lovgivning, som gælder.
17.2 Du kan anlægge retssager vedrørende disse vilkår og klubben mod os ved de svenske domstole eller ved domstolene i det land, hvor du bor. På samme måde kan vi anlægge sag mod dig ved de svenske domstole eller ved domstolene i det land, hvor du bor.
For at undgå enhver form for tvivl, begrænser intet i disse vilkår og betingelser dine rettigheder som forbruger under de obligatoriske forbrugerbeskyttelseslove, der gælder i det land, hvor du bor.