Bemærk venligst

Bliv informeret, før du tager afsted. Få mere at vide om alle de seneste rejseråd samt adgangs- og testkrav for det sted, du rejser til

Adfærdskodeks

Nultolerance-tilgang til dårlig adfærd

Rejser skal nydes, de skal være afslappende, sikre og noget som vi alle ser frem til. Hos Stena Line bestræber vi os på at sikre, at vores gæster får en fantastisk rejseoplevelse, og vi har forpligtet os til at levere et sikkert miljø til alle vores gæster uanset deres køn, seksualitet, etnicitet eller religiøse overbevisninger. Vi sætter en stor ære i at opretholde rene og ryddelige skibe, havne og terminaler, og vi ville sætte pris på din støtte til at opretholde vores høje standarder.

 

Alle vores medarbejdere efterlever disse principper og værdier, med respekt og omsorg for alle vores gæster. De er klar til at hjælpe. Du bedes respektere dem og følge de instruktioner, de måtte give.

 

Respektér venligst vores hjem, som du ville dit eget

 

Vores skib er vores besætnings hjem væk hjemmefra. De bor og arbejder ombord på skibet, og som sådan anmoder vi om, at alle vores gæster er respektfulde og opmærksomme på dette og behandler deres hjem, som du ville dit eget hjem. 

 

Vi tager et standpunkt, når vi skal

 

Uregerlige gæster kan ødelægge alles rejse. De kan bringe et skib, dets passagerer og besætning i fare, samt være til gene for alle. Vi vil altid tage et fast standpunkt for at beskytte vores besætning, gæster og skibet mod enhver dårlig opførsel.

 

Adfærdskodeks

 

Alle passagerer skal sikre, at deres adfærd er acceptabel og afstå fra uacceptabel adfærd, herunder, men ikke begrænset til:

 

  • Brug af skræmmende, truende sprog eller adfærd over for andre gæster eller besætning
  • Højlydt og støjende adfærd eller at agere på en måde, der kan forårsage fare eller ubehag
  • Undladelse af at holde børn under 15 år under opsyn og ledsaget af en ansvarlig voksen til enhver tid
  • Brug af vulgært eller stødende sprog, gestusser, fornærmelser eller lignende adfærd
  • At placere fødder på sæder eller ryglæn eller at ligge ned på sæderne
  • At være fuld og/eller uskikkelig på grund af alkohol eller stoffer
  • At bringe alkohol ombord på skibet til indtagelse under overfarten
  • Ikke at være iført passende beklædning eller at tage dine sko af eller sætte fødder på møbler
  • Eventuel beskadigelse eller forstyrrelse af skibets inventar, nødudgange eller alarmer
  • Rygning i uautoriserede områder
  • At kaste noget som helst over bord (brug venligst skraldespandene)
  • Skade på eventuelt ejendom eller udstyr, herunder kahyt eller suiter, med affald på gangene eller tilsmudsning af møbler/udstyr
  • Sørg for, at alle vores faciliteter behandles med respekt og efterlades ryddelige og rene for de næste gæster

 

Nultolerance over for overtrædelser af adfærdskodeksen

 

Stena Line har en nultolerance-tilgang over for uregerlig adfærd fra passagerer. Enhver, der viser sig at bryde enhver af ovenstående regler, bliver fjernet fra skibet og forbydes at rejse med Stena Line på fremtidige overfarter. Hvis vi, mens du rejser med os, mener, at du har opført dig på en utålelig måde, vil vi træffe de foranstaltninger, som vi mener er rimelige for at forhindre dig i at fortsætte din adfærd, herunder:

 

  • Et permanent forbud mod at rejse med Stena Line
  • Nægte dig ombordstigning, eller hvis du allerede er ombord, kræve, at du forlader skibet inden afgang
  • Aflysning af alle yderligere reservationer herunder eventuelle returrejser
  • Vi underretter myndighederne om eventuel kriminel skade og/eller lovovertrædelser, der begås, mens du befinder dig på Stena Lines ejendom

 

Hjælp os med at gøre rejsen til en fornøjelig oplevelse for alle, og opfør dig på en ansvarlig og hensynsfuld måde.

 

Vær ansvarlig. Vær respektfuld. Vær hensynsfuld. Lad os gøre det til en rejse, som alle kan nyde.