Find priser

Medlemsbetingelser for Extra

Pr. 30. maj 2017 er medlemsbetingelserne opdateret.

Her kan du til enhver tid læse "det med småt", der er gældende for dit medlemskab af medlemsklubbenExtra. 

1. GENERELT
1.1. Dette er de gældende betingelser og vilkår for dit medlemsskab af medlemsklubben Extra (omtales som ”medlemsklubben” i nedenstående). 

1.2. Når du har tilmeldt dig medlemsklubben, bekræfter du at have læst og accepteret betingelserne.  

1.3. Stena Line forbeholder sig retten til enhver tid at foretage ændringer af medlemsklubben Extra og tilbagekalde dette. Sådanne ændringer kan indeholde, men er ikke begrænset til, indholdet i medlemsklubben, fordele, betingelser vedrørende optjening eller brug af point. 3. parts deltagelse og anden information vist under “Mine sider” kan ændres på et hvilket som helst givent tidspunkt. 

1.4. Stena Line vil informere sine medlemmer om relevante ændringer af disse betingelser og vilkår. Informationen vil som minimum blive delt gennem en af medlemsklubbens eller Stena Lines kommunikationskanaler, men hovedsageligt gennem ’Mine sider’ og e-mails. Sådanne ændringer vil erstatte de tidligere betingelser og vilkår fra den annoncerede dato. 

1.5. Stena Line forbeholder sig også retten til helt at ophæve fordelene. Du vil blive varslet minimum 4 uger før eventuelle ændringer træder i kraft. Stena Line er ikke ansvarlig for nogen skade forårsaget som følge af ændring eller lukning af denne medlemsklub. 

1.6. Udover ansvarsområderne udtrykt i denne gyldige version af medlemsvilkår for Extra, vil hverken Stena Line eller søsterselskaber påtage sig noget ansvar og skal ikke drages til ansvar for nogen skade, tab eller omkostninger forårsaget af medlemmet. 

Derudover er hverken Stena Line eller søsterselskaber ansvarlig for nogle omkostninger, tab eller skade forårsaget af andre end medlemmet. 


2. MEDLEMSKAB
2.1. Point kan optjenes og bruges på alle Stena Lines ruter, hvor Stena Line Extra anvendes. 

2.2. Ansøgning om medlemskab af Extra vil kun blive accepteret fra enkeltpersoner og ikke af virksomheder eller andre organisationer. Medlemmer kan kun optjene og bruge point til personlig brug.

2.3. Enhver person, som er 18 år eller derover, og hvis postadresse er i et land, hvor det er muligt at blive medlem af medlemsklubben, kan registrere sig på stenaline.dk/extra. Medlemskabet er personligt og kan ikke overdrages. Tilmelding til Extra er gratis. 

2.4. En gyldig e-mail adresse er påkrævet for at blive medlem af Stena Line Extra. Ved tilmelding accepterer medlemmet, at Stena Line må sende e-mails, sms og push-beskeder via mobil app’en med point balance, nyheder om medlemsklubben, nyhedsbreve og andre tilbud fra Stena Line og søsterselskaber. 

2.5. Medlemmer identificeres ved deres Extra medlemsnummer. 

2.6. Medlemmer skal meddele Stena line om eventuelle navne- og adresseændringer via ’Mine Sider’.

2.7. Opgørelsen over din pointbalance og dine optjente point samt brugte point er tilgængelig på ’Mine sider’. Point bliver tildelt efter en afsluttet rejse. 

2.8. Der er 3 måder, hvorpå et medlemskab kan afsluttes: 
- Du kan til enhver tid afslutte dit medlemsskab. Du kan gøre dette via ’Mine sider’ eller ved at skrive til Stena Line. Ubrugte point vil gå tabt, så snart medlemskabet ophører. 
- Efter en periode på 2 år uden optjening af point, forbeholder Stena Line sig retten til ensidigt at afslutte medlemskabet. 
- I tilfælde af svindel, ved oplysning af ufuldendte eller falske oplysninger, i tilfælde af at du ikke opfylder de anførte betingelser, ved misbrug af dine medlemsrettigheder eller ved på anden måde at forårsage skade på os eller vores søsterselskaber, er vi berettigede til at afslutte dit medlemskab med det samme og slette alle optjente point. 

3. PERSONLIGE OPLYSNINGER
3.1. Stena Line er ansvarlig for al indsamlet data og personoplysninger. For at sikre og behandle data korrekt, følger vi persondataloven og de gældende principper. 

3.2. Stena Line sælger ikke dine personlige oplysninger til eksterne parter, men forbeholder sig retten til at bruge dine data til marketingformål. Vi forsøger hele tiden at forbedre og gøre denne information interessant og relevant for vores kunder. For at følge op på, hvorvidt du kan lide det, vi sender til dig, indsamler vi information om, du har åbnet din e-mail, og om du har klikket på nogle links. De indsamlede data bliver brugt internt hos Stena Line. For mere detaljeret information om brug af personlige data, venligst se Stena Lines Politik om personlige oplysninger. De personlige data for et medlem af medlemsklubben Extra er indsamlet, behandlet og brugt af Stena Line. 

4. OPTJENING AF POINT
4.1. Extra-point er gyldige fra den dato, de er optjent og gennem det pågældende år og det næste kalender år. (1. januar – 31. december) og vil udløbe den sidste dag i december. Point, som udløber bliver automatisk fratrukket din konto på den sidste dag i december måned. 

4.2. Stena Line bestemmer, hvilke overfarter, pakker og priser på produkter om bord, der kan optjenes point på. Stena Line forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt at ændre optjeningsretten på overfarter, pakker og priser på produkter om bord.
 
Extra-point kan optjenes på rejser og forudbestillinger af ombordbestillinger. 

Du kan optjene Extra-point på køb om bord, hvis dit Extra (klub) kort bliver scannet forud for dit køb.   

 Det er ikke muligt at optjene Extra-point i følgende tilfælde: 
(1) På bestillinger, hvor medlemsnummeret ikke er blevet tilføjet til bestillingen forud for rejsen. 
(2) Det er ikke muligt at efterregistrere optjening af point på køb ombord.
(3) Extra-point kan ikke optjenes på bestillinger betalt med point.
(4) Extra-point kan ikke optjenes ved køb af produkter til særlig medlemspris om bord. 
(5) Extra-point kan ikke optjenes på cigaretter og tobak. 
(6) Extra-point kan ikke optjenes i Fashion Outlet om bord på Stena Danica.

4.3. For Blue-medlemmer optjenes Extra point til raten 5 point pr. 1 Euro. For Gold-medlemmer optjenes Extra-point til raten 10 point pr. 1 Euro.    
Stena Line forbeholder sig retten til at have en anden rate eller ingen optjening af point ved produkter, som inkluderer en tredjepart f.eks. pakker fra søsterselskaber eller andre transportmidler.  

4.4. Medlemmer kan kun optjene point på rejser, de selv personligt har været med på.   

4.5. For at optjene point på rejsen, skal medlemsnummeret oplyses, når rejsen bestilles. Den nemmeste måde at sikre dig, at dit medlemsnummer bliver oplyst, er at logge ind på din Extra-konto, forud for din online bestilling. Hvis bestillingen foretages via vores callcenter, skal medlemsnummeret oplyses før bestillingen gennemføres.    
  
4.6. Ved bestillinger på 10 personer eller mere, gælder gruppepriser og relevante rabatter, og Extra-point kan ikke optjenes.  

5. INDLØSNING AF POINT
5.1. Extra-Point kan kun indløses på reservationer foretaget direkte hos Stena Line. 

5.2. Extra-point kan ikke ombyttes til kontanter. 

5.3. Extra-point kan kun bruges af kontoindeholderen og kan ikke overdrages. 

5.4. Extra-point kan anvendes som fuld- eller delbetaling på gældende Stena Line overfarter. Stena Line bestemmer, hvilke afgange og ruter, hvor pointene kan indløses på, og disse afgange og ruter kan ændres til enhver tid. Point kan ikke indløses ved køb ombord, ved medlemspriser, ved pakke- og gruppebookinger samt fragtbookinger.      
 
5.5. Medlemmet er eneansvarlig for at overholde lokale beskatningsregler for indløsning af point.

5.6. 1 Point = 1 Euro cent.

6. MEDLEMSNIVEAUER
6.1. Du starter som Blue-medlem. Dette medlemskab fornys automatisk hvert år. Når du optjener mere end 6.250 Point, bliver du opgraderet til Gold-medlem. Gold-medlemskabet er gyldigt i 12 måneder efter opgraderingen. For at forblive Gold-medlem skal du optjene 12.500 point pr. 12 måneder efter opgraderingen, og dit medlemsskab vil automatisk blive ændret til et Blue-medlemskab, hvis du optjener mindre end 12.500 point pr. 12 måneder. 

7. GENERELLE BOOKING- OG REJSEBETINGELSER
7.1. Alle bookinger sker i henhold til de gældende Vilkår og Betingelser for Stena Lines produktkøb. 

For mere information om Extra, se venligst vores FAQ (ofte stillede spørgsmål) eller send os en e-mail på extra.dk@stenaline.com.

Velkommen om bord!

Stena Line