Find Pris & Book

Forsikringer


Rejseforsikring med Allianz og Stena Line

Ang. rejseforsikring kan du se betingelserne ved at klikke her - og læse typiske spørgsmål og svar nedenfor:

 

 

Rejseforsikringe tilbydes af Allianz Global Assistance Europe igennem Stena Line.
Hvis du har spørgsmål som ikke besvares nedenfor eller af betingelserne, så kontakt: AGAE-travel.support@allianz-assistance.co.uk

 

Køb

Hvad koster en forsikring?
Priser varierer afhængig af policetypen og rejsens længde. Når du booker en dine færgebilletter vil priserne for forsikringsmulighederne tilgængelige blive vist for din booking.

Hvordan kan jeg købe en forsikring?
Du kan købe en police samtidig med du booker en færgebillet.

 

Dækning

Hvad hvis jeg ombestemmer mig med mit køb? 
Hvis din dækning ikke opfylder dine krav, skal du underrette Stena Lines inden for 14 dage efter betaling af din præmie og modtagelse af din forsikringskvittering. Bemærk venligst at dette skal gøres før starten af din forsikring hvis du har planlagt at rejse inden for 14 dage efter du har købt forsikringen.

Det gør du lettest ved at logge ind via menuen "Log ind | Mine sider | Bookinger" og finde din booking, hvorfra du kan ændre dit valg af forsikringer.

Alternativt kan du kontakte Stena Line via e-mail på insurance.dk@stenaline.com eller ved at ringe på +45 96 200 250 mellem kl. 10.00 - 14.00.

 

Kan jeg købe en rejseforsikring hos Allianz Global Assistance, hvis jeg ikke er bosiddende i Danmark?
Nej du er kun dækket hvis din bopæl og læge er registreret i Danmark og du ikke har tilbragt mere end seks måneder udenlands inden for de sidste 12 måneder.

 

Er der aldersbegrænsning på Allianz Global Assistances rejseforsikringer?  
Nej

 

Hvornår starter og slutter min dækningsperiode? 
Hvis du har købt en færgerejse med retur, starter dækningen for alle områder når du forlader dit hjem og afslutter ved hjemkomst.
Hvis du har købt en én-vejs færgerejse starter dækningen for alle områder når du forlader dit hjem og afslutter enten ved hjemkomst eller 14 dage senere, hvad end kommer først.

 

Hvad sker der hvis jeg ikke kan rejse hjem som planlagt?
Hvis du ikke kan afslutte din rejse som planlagt (og inden for 14 dage efter køb af en-vejs færgebillet) pga. død, tilskadekomst eller sygdom eller, hvis din bookede transport er forsinket, og dette ikke kan undgås, vil vi udvide dækningen uden beregning, indtil du med rimelighed kan afslutte rejsen.

 

Hvor længe må min rejse maksimalt vare? 
Dækning til enkeltrejser kan købes for rejser med varighed op til 45 dage.

 

Er jeg dækket for eksisterende lidelser?
Policen dækker ikke alle krav direkte eller indirekte relateret til eksisterende medicinske forhold, denne dækker for følgende tilfælde:
Du er ikke dækket for noget krav opstået som følge af en sygdom, hvis denne blev diagnosticeret inden for to måneder før betaling af forsikringen.
Du har ikke dækning for noget krav som følge af sygdom, der ikke var stabil* to måneder før betaling af forsikringen. *Det indebærer, at du ikke må have oplevet nogen ændring i din medicinering, haft nogen ikke-rutinemæssige lægeaftaler eller yderligere undersøgelser af din sygdom.
For fuld information eksisterende medicinske forhold og din dækning, læs venligst "Helbredsmæssige undtagelser" sektionen af policedokumentet Rejseforsikring

 

Police

Hvordan får jeg mine forsikringsdokumenter?
Allianz Global Assistance opererer online, så vi sender ikke policer og andre dokumenter med posten. Når du har købt en rejseforsikring, sender vi en e-mail med en bekræftelse af din forsikring samt alle relevante dokumenter, så du kan udskrive og gemme dem. Du kan også downloade policedokumentet for at se vilkår og betingelser for dækningen. Rejseforsikring

 

Kan jeg købe en police hvis min rejse allerede er påbegyndt?
Nej, du skal købe dækningen før du forlader dit hjem for at din Allianz Global Assistance rejseforsikringspolice er gyldig.

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?
Du er altid velkommen til at sende en e-mail til vores kundeservice på AGAE-travel.support@allianz-assistance.co.uk. Vi stræber efter at besvare din e-mail inden for én arbejdsdag. Vi kan dog ikke rådgive om, hvorvidt de enkelte produkter opfylder dine behov.

Hvilke landes love gør sig gældende for denne police?
Medmindre andet er anført, er dansk lov gældende. I tilfælde af en tvist vedrørende denne police
har de danske domstole værneting.

 

Anmeld skade

Hvor skal jeg anmelde en skade?
For sager vedrørende vejhjælp (kun tilgængelig hvis denne mulighed er tilkøbt):
Falck Räddningskår AB dag og nat. Telefon: +45 79 42 46 36

For sager vedrørende akut lægehjælp:
Falck Global Assistance dag og nat. Telefon: +45 70 25 04 05 E-mail: fga@dk.falck.com

For øvrige sager:
Telefon: +45 70 22 04 70 fra 09.00 til 17.00. E-mail: claims.fga@dk.falck.com 

Hvem skal jeg kontakte hvis jeg har en klage?
For klager angående forsikring, skriv til: Klager Afdeling, Falck Global Assistance, Sydhavnsgade 18, 2450 København SV, Danmark.
Eller e-mail: claims.fga@dk.falck.com med “KLAGE” som emne.