Find Pris & Book

Brug af gavekort fra Stena Line

Guide til hvordan du bruger dit gavekort på rejser 'fra 0 kr.' 


hvordan bruger jeg mit gavekort
Hvordan bruger jeg gavekortet?

Har du modtaget et gavekort fra Stena Line i gave eller via en af vores samarbejdspartnere? Her går vi igennem hvordan du skal bruge gavekortet, når du bestiller. Husk at hvert gavekort har sin egen landingsside, som du må bestille fra. Dette er for at sikre, at du får det rigtige produkt til den rigtige pris. 
 

1. TJEK HVILKEN LANDINGSSIDE GAVEKORTET ER KNYTTET TIL

Dette skal stå på dit gavekort, og ser ofte sådan ud: www.stenaline.dk/XXXXXXX.

Bemærk: Har du modtaget et gavekort på en bestemt sum i gave, og ikke en gratis eller rabatteret tur, så skal du følge denne fremgangsmåde. 
 

2. SKRIV WEBADRESSEN PÅ LANDINGSSIDEN I DIN BROWSER

Øverst i browseren skal du indtaste webadressen, som står på dit gavekort.  


3. VÆLG REjSE I BOOKINGDIALOGEN TIL VENSTRE PÅ SIDEN OG TRYK "FIND PRIS & BOOK"

Her vælger du udrejsedato og antal rejsende. Når du trykker "Finn og bestill" får du beskjed om å legge inn en "Sikkerhetskode". 


4. INDTAST DIN SIKKERHEDSKODE 

Sikkerhedskoden finder du på dit gavekort. Den er angivet som "Sikkerhedskode:". Dette er en unik kode for hvert enkelt gavekort, og den gør, at gavekortet kun kan bruges én gang.  


5. FORTSÆT BOOKINGEN OG BEKRÆFT BESTILLING

Fortsæt din booking, eventuelle ekstraprodukter og reservationer og fuldfør bestillingen som normalt. Din rabat er aktiveret, og den er synlig, når du vælger udrejse og eventuelle andre ting, som er knyttet til dit gavekort. 
 

VED FEJL

Får du en fejlmelding, er der enkelte ting, du kan dobbelttjekke for at se efter, at produkterne er de rigtige. Se gerne efter følgende: 

Ved fejl på Sikkerhedskode: 

- Tjek at udrejsedato og antal passagerer er i overensstemmelse med hvad gavekortet indeholder.

- Dobbelttjek at du har indtastet sikkerhedskoden og ikke tilbudskoden. 

- Tjek at gavekortet stadigt er gyldigt indenfor den valgte rejseperiode. Nogen gavekort kan være knyttet til specifikke perioder.


Jeg får en forkert pris? 

- Systemet er sat op til et bestemt antal billetter, som omfattes af de aktuelle gavekort. Hvis der er mange bookinger på den enkelte afgang, kan dette antal billetter være overskredet, og der er derfor ikke flere billetter 'fra 0 kr.' på denne afgang. Du kan fortsat rejse på denne afgang, såfremt der er ledig kapacitet på færgen, men der vil tilkomme en ekstra omkostning for dette. Prøv at vælge en anden dato. 

- I weekender tilkommer  et "weekendtillæg". Dette er fast, grundet stor mange bookinger i weekenden. Prøv at vælge en hverdag, hvis du ikke ønsker at betale weekendtillæg.