Find priser

Extra - vores medlemsklub


Extra - Stena Lines medlemsklub for private/forbrugere

Klik på det spørgsmål, du vil læse svaret til:

  • Medlemskab
  • Tilmelding
  • Booking og optjening af point
  • Point for køb om bord
  • Gyldigheden af point (Ændringer pr. 30. juni 2017)

     

    Medlemskab

     

    Spørgsmål: Hvorfor skal jeg blive medlem?

    Svar: Stena Line ønsker at tage hånd om vores loyale kunder. Som medlem vil du nyde godt af eksklusive tilbud/priser i vores shop og restauranter ombord. Du optjener også point på alt, hvad du køber om bord samt på dine køb af overfarter (pointberettigede produkter). Optjente point kan anvendes som en fuld/delvis betaling til den næste rejse og forudbestilte produkter såsom kahytter og mad. Selv hvis du kun rejser med Stena Line en gang, er du berettiget til alle de ovenstående fordele og belønninger. Hvis du ofte rejser med os, får du endnu flere fantastiske fordele. Udover alle disse fordele, får du også en Extra profil, som giver dig mulighed for at gennemføre købsprocessen hurtigere og se, ændre eller annullere din booking online. Medlemskabet er selvfølgelig gratis og helt uden kort. Tilmeld dig online ved at klikke her

     

    Spørgsmål: Er der forskel mellem Blue og Gold?
    Svar:
    Når du tilmelder sig, vil du helt automatisk blive kategoriseret under det første medlemsniveau ”Blue”, hvor du optjener 5 point pr. 1 euro. Som Gold medlem får du dobbelt op på point; 10 point pr. 1 euro. Som Gold medlem får du også ekstra fordele som f.eks.:

    ✓  Intet telefongebyr ved ændringer til bookingen

    ✓  Intet gebyr for ændringer på dagsture/krydstogter

    ✓  Intet gebyr ved telefonisk booking

     

    Spørgsmål: Hvordan bliver jeg Gold medlem?
    Svar:
    Når du har optjent 6.250 point eller mere på udrejser inden for seneste 12 måneder, vil du automatisk blive opgraderet til vores eksklusive Gold medlemskab.

     

    Spørgsmål: Hvor længe er jeg Gold medlem?
    Svar:
    Du forbliver Gold medlem i 12 måneder og vil fortsætte som Gold medlem, hvis du optjener 12.500 point eller mere på et år/12 måneder.

     

    Spørgsmål: Kan vi som firma oprette os som medlem og optjene point til firmaet?
    Svar: Nej, firmaer må ikke være medlem af Stena Line Extra. I henhold til betingelserne er Stena Line Extra udelukkende til forbrugere/private personer. 
    Vi henviser virksomheder til vores loyalitetsprogram Business Traveller, hvor virksomheder har mulighed for at optjene rabat. Klik her for at læse mere om programmet.
    Såfremt din virksomhed er tilmeldt Extra, inden vi lancerede Business Traveller-programmet, så bedes I lukke kontoen med det samme ved at logge ind og afslutte medlemskabet til Extra, eller ved at skrive til extra.dk@stenaline.com.

     

    Spørgsmål: Jeg rejser erhverv, men vil gerne optjene point på mine private køb af f.eks. legetøj til børnene?
    Svar: Selv om du rejser for dit arbejde, så er du også privatperson. Du bør derfor tilmelde dig medlemskab i Stena Line Extra med din private hjemmeadresse. Herefter får du et medlemsnummer, som du kan huske at medbringe og anvende til optjening af point for private køb om bord, medlemstilbud osv.


    DIGITALT MEDLEMSKAB

    Spørgsmål: Hvorfor modtager jeg ikke et medlemskort ? 
    Svar: Dit medlemskab er 100% digitalt. Du modtager ikke et plastikmedlemskort. 

    Spørgsmål: Hvordan fungerer det med et medlemskab uden kort?
    Svar: Du vil få printet et kort med dit medlemsnummer ved indtjekning (udleveres ved udrejsen), som du kan fremvise ved køb om bord på ud- og hjemrejsen for at få point og medlemstilbud. 

    Spørgsmål: Hvad er Mine sider?
    Svar: På Mine sider kan du tjekke din nuværende pointbalance og medlemsniveau, eksklusive medlemstilbud, der aktuelt er til rådighed, og hvor mange point, du har optjent i de seneste 12 måneder. Du kan også ændre dine personlige oplysninger, og se hvornår dine point udløber. 

    Spørgsmål: Hvor kan jeg finde ud af, hvor mange point jeg har stående på min konto?
    Svar: Det gør du ved at logge ind på din Extra-konto på www.stenaline.dk/Extra eller ved at kontakte vores Extra kundeservice.

    Spørgsmål: Hvordan fungerer pointregneren? (hvad er mine point værd?)
    Svar: Du finder pointregneren online på www.stenaline.dk/Extra. Her kan du beregne, hvor meget dine optjente point er værd i penge, tjekke værdien af optjente point, se, hvor mange point du vil kunne tjene på den næste tur, og se hvor mange point du har, for at betale eller delbetale din næste rejse.

     

    Tilmelding til extra - online eller via sms 


    Spørgsmål:
    Hvordan melder jeg mig ind i Extra ?
    Svar: Det er enkelt at blive medlem. Du kan vælge, om du vil tilmelde dig online, eller om du vil tilmelde dig via telefon hos vores kundeservice eller via vores SMS service. 

    Spørgsmål:
    Hvordan bliver jeg medlem via SMS service?
    Svar: Det er let og enkelt at tilmelde dig som Extra medlem ved hjælp af en SMS besked. Du sender blot din email adresse til mobil: +45 42531000. Derefter modtager du en SMS besked med dit medlemsnummer. Vi vil sende en email til dig samme dag, hvor du vil blive bedt om at bekræfte din email adresse og indtaste dit navn, din adresse og andre personlige oplysninger for at aktivere dit medlemskab af Extra kundeklubben. 

    Spørgsmål: Behøver jeg tilføje landekoden i mobilnummeret, når jeg sender SMS beskeden?
    Svar: Ja, det bliver du desværre nødt til at gøre. 

    Spørgsmål: Jeg har ikke en email adresse eller online adgang, kan jeg stadigvæk blive Extra medlem?  
    Svar: Vi vil kommunikere med dig via email og online på vores website, så uden det, er det svært for os at holde dig opdateret, så du får mest muligt ud af dit medlemskab af Extra. Derfor skal du gerne have en gyldig email adresse for at være medlem af Extra kundeklubben. 

    Spørgsmål: Koster det noget at være medlem af Extra?
    Svar: Det er gratis at være medlem af Extra. Når du sender SMS beskeden med tilmelding til Extra, vil du dog betale normal takst for SMS beskeder. Hvis du sender SMS beskeden, når du er ombord på en af Stena Lines færger, benyttes færgens mobilnetværk (MCP). Prisen bliver fastsat af det lokale mobilselskab. Du vil ikke blive opkrævet for SMS beskeden, du modtager med dit medlemsnummer. Du vil kun blive opkrævet for de SMS beskeder, du sender. 

    Spørgsmål: Jeg er allerede Extra medlem, kan jeg så bruge denne service?
    Svar: Ja, det fungerer også, hvis du allerede er Extra medlem, hvor det så vil fungere som en reminder. Det følgende vil ske: 
    Send din email adresse til mobil +45 42531000.
    Du vil modtage et SMS svar med dit medlemsnummer.
    Dit medlemsnummer kan bruges med det samme. 

    Spørgsmål:
    Jeg har lige modtaget mit Extra medlemsnummer, hvornår kan jeg begynde at optjene point?
    Svar: Som et nyt medlem har du mulighed for at optjene point med det samme, men du skal først udfylde oplysningerne i aktiverings-emailen. Dine indkøb er dog registreret, hvorfor du så snart du udfylder oplysningerne (inden for 3 måneder efter du har modtaget emailen), vil have mulighed for at bruge pointene. 

    Spørgsmål:
    Kan jeg indsamle point med det samme?
    Svar: Du kan bruge dit medlemsnummer med det samme, men point vil ikke blive tilføjet til din profil, før det er aktiveret. For at gøre dette, bedes du opdatere din profil ved at bruge linket i aktiverings- e-mailen, som du modtager fra os.     

    Spørgmål: Hvordan modtager jeg mine point?
    Svar: Hvis du allerede er Extra medlem, vil du optjene point, når du køber, og de kan ses under min profil. 
    Hvis du er et nyt Extra medlem, kan du også samle point, men du bedes udfylde oplysningerne i aktiverings- e-mailen, før du har optjent dine point. 

    Spørgsmål: Jeg får besked, at min e-mailadresse allerede findes.
    Svar: Det skyldes sandsynligvis, at du allerede er medlem.

    Spørgsmål: Jeg modtager ikke aktiverings-email eller e-mail for glemt password?
    Svar: Typiske årsager:
    1. Husk at indtaste korrekt e-mail adresse.
    2. Check at e-mailen ikke er havnet i din ”junk” e-mail indbakke.
    3. Check at e-mailen ikke er blokeret af spam filter hos din e-mail udbyder eller hos firmaet, som du arbejder for (afsender e-mailen er Extra.dk@stenaline.com ).

    Spørgsmål:  Hvornår skal jeg udfylde oplysningerne i aktiverings- e-mailen?
    Svar: Du kan udfylde oplysningerne lige så snart du modtager aktiverings-e-mailen, men du kan også udfylde det derhjemme i fred og ro. For at have mulighed for at optjene point, bedes du udfylde oplysningerne inden for 3 måneder. 

    Spørgsmål:
    Kan jeg betale med point?   
    Svar: Ja, du kan bruge dine point til helt eller delvist til fremtidige rejser, som bookes direkte hos Stena Line, men pointene kan ikke bruges som betaling ombord. 

    Booking og optjening af point


    Spørgsmål: Kan jeg optjene point og anvende point på alle ruter?

    Svar: Ja, Stena Line Extra er et globalt medlemsprogram med samme regler og betingelser i alle lande.

     

    Spørgsmål: Hvordan fungerer det med medlemspriser om bord?
    Svar: Medlemstilbuddene er tydeligt markeret med ”Extra logo”, ved betaling fremviser du dit medlemsnummer inden køb. Du får ikke point for medlemstilbud (det er nemlig ikke muligt at optjene point på allerede nedsatte medlemstilbud)


    Spørgsmål:
    Hvordan optjener jeg point, når jeg foretager en reservation?
    Svar: Du skal blot logge ind på din konto og bestille din rejse eller oplyse dit kontonummer, når du booker via telefon.

    Spørgsmål: Hvornår bliver mine point krediteret til min Extra-konto?
    Svar: Dine point registreres på din konto, efter hver enkelt færgeoverfart på din rejse er afsluttet.

    Spørgsmål: Optjener jeg point for rejser, der blev bestilt, før jeg blev medlem?
    Svar: Hvis du gennemførte rejsen, inden du blev medlem, kan du desværre ikke optjene point på bookingen.
    Hvis du gennemfører rejsen efter indmeldelse, optjener du point på bookingen. Dit medlemsnummer skal registreres på den gamle bestilling. Enten kan du tilføje medlemsnummeret på Mine sider, hvis bookingen er tilgængelig/vises, eller du kan kontakte Stena Line Extra på Extra.dk@stenaline.com med angivelse af det bookingnummer, som du ønsker skal have tilført dit medlemsnummer. Hvis du ændrer bestillingen på Mine sider, skal du blot klikke på ”Ændre” og tilføje medlemsnummeret på gæstelisten.

    Spørgsmål: Der mangler bestillinger med bonuspoint
    Svar: Hvis du har bestilt eller ændret rejse på telefon, vil du ikke altid se bestillingen på Mine sider. Du vil naturligvis se optjente point på Mine sider efter gennemført rejse, hvis du har oplyst dit medlemsnummer på bestillingen. Vedrører det en rejse bestilt på hjemmesiden, kan det være, at du ikke var logget ind på Mine sider, da du bestilte, eller at du har glemt at angive dit medlemsnummer i bookingsituationen. Husk altid at logge ind på Mine sider inden bestilling af rejse for at være sikker på korrekt angivelse af medlemsnummer. 

     

    Spørgsmål: Kan jeg få point, når jeg booker for en hel gruppe?
    Svar: Ved bookinger op til 19 personer optjenes point for de første 9 personer på rejsen fra den 10. juni 2015. Du skal som hovedmedlem naturligvis selv være med på rejsen og være registreret på gæstelisten for at optjene point.

    Spørgsmål: Hvordan kan andre medlemmer også optjene point på bookingen?
    Svar: For at optjene point for reservationen skal medlemsnummeret stå på gæstelisten. Dette sker automatisk for vedkommende, der foretager bookingen, men medlemsnumre for de andre rejsende skal registreres manuelt. Gæstelisten vil styre optjeningen af point ved at dividere point (baseret på bookingens værdi) med antallet af unikke medlemsnumre på gæstelisten. De point, der kan optjenes, vil således blive delt mellem de unikke medlemsnumre på gæstelisten. Hvis I vælger, at medlemsnumre ikke skal registreres på bookingen, f.eks. hvis et medlem ikke skal optjene halvdelen af rejsen, skal det enkelte medlem, som ikke har medlemsnummer på gæstelisten, huske at medbringe sit medlemsnummer for optjening af point til sig selv ved køb om bord.

    Spørgsmål: Hvorfor er pointoversigten ikke opdateret i den e-mail, jeg har modtaget? Jeg har allerede betalt for billetten. 
    Svar: Hvis du har tilføjet dit Extra-medlemsnummer til bookingen, vil dine point blive tilføjet til din pointoversigt, når din rejse (både ud og hjem) er afsluttet.   

    Spørgsmål: Hvad betyder “antal rejser” i den e-mail, jeg har modtaget? 
    Svar: Vi beregner antallet af rejser (en returbillet tæller som 2 rejser) du har rejst med Stena Line så lang tid tilbage, som vi kan spore. Det kan indeholde rejser, hvor du enten har eller ikke har registreret dit Extra-medlemsnummer.  Det er ikke sikkert, at antallet af rejser er helt præcist, men det påvirker ikke dit Extra-medlemsniveau eller andre fordele. Det er kun sjov fakta om, hvor mange gange du har rejst med Stena Line. 


    Point for køb om bord

    Spørgsmål: Kan jeg tjene point om bord?
    Svar: Point kan optjenes om bord i restauranterne, baren og på køb, der bliver foretaget i Stenas butikker, men kun hvis dit medlemsnummer registreres i kassen, inden du betaler. Point kan ikke optjenes på særlige medlemstilbud, i vores fashion outlet på Stena Danica, på cigaretter eller tobak eller i kombination med andre rabatter. 

    Spørgsmål: Jeg tror ikke, jeg har fået point for mine køb om bord?
    Svar: Kvitteringen er dit bevis for registreringen af dit medlemsnummer, da dit medlemsnummer printes på kvitteringen. Glemmer du at oplyse dit medlemsnummer inden betalingen, kan Stena Line ikke efterregistrere point. Hvis medlemsnummeret ikke står på kvitteringen, har du ikke registreret dit medlemskort korrekt ved købet, og pointene er desværre gået tabt. Efterregulering af point er ikke muligt.

    Spørgsmål: Hvor kan jeg se de point, jeg har fået for køb om bord?
    Svar: Alle medlemmer, som logger ind på Mine sider, har adgang til en komplet pointoversigt. Point for køb om bord vil være registreret og synligt dagen efter gennemført rejse.


    Gyldigheden af point

    Spørgsmål: Hvorfor ændrer Stena Line gyldigheden af pointene?
    Svar: Stena Line ændrer gyldigheden til kalenderår for at gøre det mere simpelt for dig som kunde at forstå udløbsdatoerne for point, da dette har været et af de mest hyppigt stillede spørgsmål fra vores kunder.

    Spørgsmål: Hvordan fungerer det?
    Svar: Pointene er gyldige fra optjeningstidspunktet i det pågældende år og det næste kalenderår, hvor de udløber den sidste dag i december.
    Denne ændring kan ses under pointsaldo under ’Mine Sider’ i stedet for point, der forfalder. Som eksempel vil der i stedet for 30. maj, 30. juni og 30. juli, vil der angives 31. december 2017 eller december 2018.
    Eksempel 1:
    Hr. Medlem optjener point i april 2017. Disse point er gyldige i 2017 og det følgende kalenderår og udløber den 31. december 2018.
    Eksempel 2:
    Fr. Medlem optjener point i december 2017. Disse point er gyldige i 2017 og det følgende kalenderår og udløber den sidste dag i december 2018. Hvis Fr. Medlem så optjener flere point i 2018, vil disse point udløbe den sidste dag i det følgende år, som svarer til den 31. december 2019.

    I dette tilfælde vil der blive vist 2 udløbsdatoer:
    December 2018 og december 2019.

    Spørgsmål: Vil det nye pointsystem påvirke nogle af vores kunders point?
    Svar: Det nye point system vil påvirke point optjent siden den 1. januar 2016 og fremad.
    Point, som er optjent før den 31. december 2015, vil ikke blive påvirket af ændringen (point vil udløbe gennem 2017 ifølge det gamle pointsystem).
    Point optjent imellem den 1. januar 2016 og indtil den 30. juni 2017 vil blive påvirket af denne ændring og har en kortere gyldighed afhængig af, hvornår pointene blev optjent.
    I stedet for at pointene udløber inden for 24 måneder (gammelt system), vil disse point udløbe i slutningen af december 2017 (point optjent i løbet af 2016) eller december 2018 (point optjent i løbet af 2017). Når pointene udløber, er det ikke længere muligt at indløse dem.
    Eksempel 1:
    En kunde optjente point den 10. marts 2016. Disse point vil udløbe i slutningen af december 2017 i stedet for marts 2018.
    Eksempel 2:
    En kunde optjente point den 1. juni 2017. Disse point vil udløbe i slutningen af 2018 i stedet for den 1. juni 2018 i det gamle system.


    Spørgsmål: Vil vi kompensere vores kunder på nogen måde?
    Svar: Nej, medlemsklubben Extra er stadigvæk gratis med optjening af point (5% for Blue og 10% for Gold medlemmer), rabatter og ekstra fordele.

     

    Ændringer pr. 30. juni 2017 - Udfasning af familiekonto

    Spørgsmål: Hvad er grunden til at fjerne muligheden for at tilføje sin familie til en Extra-konto (en såkaldt familiekonto)?
    Svar: For at være ærlig har familiekontoen ikke fungeret optimalt, som vi havde håbet på, og har i stedet givet anledning til udfordringer og spørgsmål fra kunder. I stedet for tilbyder Stena Line alle vores kunder at tilmelde sig som individuelt medlem af medlemsklubben Extra. Fordele for dig: Alle kan optjene point, og det er ikke kun kontoholderen, der kan bruge disse point, hvilket var tilfældet med familiekontoen.

    Spørgsmål: Hvad sker der med familiemedlemmerne?
    Svar: Familiekontoen er nedlagt og ændret til et individuelt medlemskab af Extra for hovedkontoholderen.
    De andre familiemedlemmer (over 18 år) er selvfølgelig meget velkomne til at tilmelde sig medlemsklubben Extra GRATIS for at optjene deres egne point og fordele.

    Spørgsmål: Hvad sker der med pointene på familiekontoen?
    Svar: Ingenting. Pointene vil stadigvæk være tilgængelige for hovedkontoholderen.

    Spørgsmål: Bliver der givet kompensation?
    Svar: Nej, vi giver ikke kompensation for at lave ændringer i vores medlemsbetingelser for Extra. Det er stadig gratis at være medlem af Extra, og der er stadig store fordele, tilbud og optjening af point (5% for Blue- og 10% for Gold-medlemmer).

    Spørgsmål: Kan vi dele point, og kan vi overføre point?
    Svar: Nej, ifølge medlemsbetingelserne for Extra tilhører pointene hovedkontoholderen, og det er kun hovedkontoholderen, der kan bruge pointene på familiekontoen.

     

    Andre spørgsmål

    Spørgsmål: Gratis indgang til Plus Lounge for Guld medlemmer – ændring fra den 1. juli 2017? 
    Svar:
    Ved alle bookinger foretaget før den 1. juli har Guld medlemmer stadigvæk gratis adgang til Plus loungen ombord. Ved nye bookinger foretaget fra den 1. juli 2017 og frem vil der desværre ikke længere være gratis adgang længere. Herefter bedes du altid forhåndsbooke din Plus Lounge billet.  

    Spørgsmål
    : Hvordan kontakter jeg Stena Line, hvis jeg har spørgsmål til medlemskabet?
    Svar
    : Alle henvendelser om medlemskabet skal sendes til Extra.dk@stenaline.com