Find priser

Medlemsbetingelser for Extra

Pr. 5. oktober 2015 er medlemsbetingelserne opdateret for punkt 2.4.

Her kan du til enhver tid læse "det med småt", der er gældende for dit medlemskab af bonusprogrammet Extra. 

1. Generelt

Dette er de gældende betingelser og vilkår. 
Når du anvender Extra-programmet, bekræfter du at have læst og accepteret disse betingelser.  
Stena Line forbeholder sig retten til enhver tid at foretage ændringer i Extra-programmet og tilbagekalde dette. Disse ændringer kan inkludere, men er ikke begrænset til, optjening af point, indløsning af point, samt tredjepartsdeltagelse i programmet. Stena Line forbeholder sig også retten til at afslutte programmet helt. Du vil blive varslet 4 uger før, eventuelle ændringer træder i kraft. Stena Line er ikke ansvarlig for nogen skade forårsaget som følge af ændring eller aflysning af programmet. 


2. Medlemskab

2.1 Point kan optjenes og indløses på tværs af alle markeder, hvor Stena Line Extra anvendes.

2.2 Ansøgning om medlemskab i Extra vil kun blive accepteret fra enkeltpersoner og ikke fra virksomheder eller andre organisationer. Medlemmer kan kun optjene og indløse point til personligt (ikke forretningsmæssigt) brug.
 
2.3 Enhver person, som er 18 år eller derover, og hvis postadresse er i et land, hvor programmet er åbent for medlemskab, kan registrere sig på stenaline.dk/extra. Medlemskab er personligt og kan ikke overdrages. Ansøgning om medlemskab i Extra er gratis.  

2.4 Du kan tilføje op til fem familiemedlemmer til din konto. Hvert familiemedlem kan optjene point på den samme konto. Familiemedlemmer kan registreres på “Mine Sider”. Alle familiemedlemmer skal være mindst 18 år gamle. Kun hovedmedlemmet kan indløse og anvende point. Det er kun hovedmedlemmet, som kan udnytte eventuelle Gold medlem fordele.

2.5 En gyldig e-mailadresse er påkrævet for at blive medlem af Stena Line Extra. Ved tilmelding accepterer medlemmet, at Stena Line må sende e-mails med opdateringer vedrørende pointbalance, nyheder om loyalitetsprogrammet, nyhedsbreve og andre tilbud fra Stena Line og søsterselskaber. Stena Line sælger ikke dine personlige oplysninger til eksterne parter, men forbeholder sig retten til at bruge dine data til marketingformål.
  
2.6 Medlemmer identificeres ved deres Extra-medlemsnummer. 

2.7 Medlemmer skal meddele Stena Line om eventuelle navne- og adresseændringer via “Mine Sider”. 

2.8 Stena Line Denmark A/S er ansvarlig for al indsamlet data og personoplysninger. For at sikre og behandle data korrekt, følger vi persondataloven og de gældende principper.

2.9 Medlemmer bør holde sig opdaterede om gældende betingelser og vilkår og ændringer i Stena Line Extra-programmet. Stena Line kan, med fire ugers varsel, ændre de eksisterende betingelser og vilkår for medlemskabet. Ændringer vil blive tilgængelige på vores website og vil blive kommunikeret via e-mail. 

2.10 En opgørelse over din pointbalance og dine optjente og indløste point er tilgængelig på “Mine Sider”. Point bliver tildelt ved fuldførelse af en rejse. 

2.11 Der er tre måder, hvorpå et medlemskab kan afsluttes:
  • 1. Du kan til enhver tid afslutte dit medlemskab. Du kan gøre dette via ”Mine Sider” eller ved at skrive til Stena Line. Ubrugte point vil gå tabt, så snart medlemskabet ophører.
  • 2. Efter en periode på to år uden optjening af point, forbeholder Stena Line sig retten til ensidigt at afslutte medlemskabet. 
  • 3. I tilfælde af svindel, ved oplysning af ufuldendte eller falske oplysninger, i tilfælde af, at du ikke opfylder de anførte betingelser, ved misbrug af dine medlemsrettigheder eller ved på anden måde at forårsage skade på os eller vores søsterselskaber, er vi berettede til at afslutte dit medlemskab med det samme og slette alle optjente point. 

3. Optjening af point


3.1 Extra-point vil blive tildelt ved fuldførelse af en rejse og er gyldige i 24 måneder fra den dato, de er optjent. Point, som udløber, bliver automatisk fratrukket din konto den sidste dag i måneden. 

3.2 Stena Line bestemmer hvilke overfarter, pakker eller priser på produkter om bord, der er kvalificerede til optjening af point. Stena Line forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt at ændre optjeningsraten på overfarter, pakker eller produkter om bord. 
Extra-point kan optjenes på rejser og forudbestillinger af om bord bestillinger. Du kan optjene Extra-point på kvalificerede køb om bord, såfremt dit boardingkort bliver scannet ved kassen forud for dit køb. 
Det er ikke muligt at optjene point på bestillinger, hvor medlemsnummeret ikke er blevet tilføjet til bestillingen forud for rejsen. 
Det er ikke muligt at efterregistrere optjening af point på køb om bord. Oplys altid dit medlemsnummer ved kassen om bord, inden du betaler, for at optjene point og få medlemstilbud.
Point kan ikke optjenes på bestillinger betalt med point.  
Point kan ikke optjenes ved køb af produkter til særlig medlemspris om bord. 

3.3 For Blue-medlemmer optjenes Extra-point til raten 5 point pr. 1 euro.  For Gold-medlemmer optjenes Extra-point til raten 10 point pr. 1 euro.
Stena Line forbeholder sig retten til at have en anden rate eller ingen optjening af point ved produkter, som inkluderer et trejdepartselement, f.eks. pakker fra søsterselskaber, arrangement i land, eller andre transportmidler. 

3.4 Medlemmer kan kun optjene point på rejser, de selv personligt har været med på. Dette gælder ikke for familiekonti, hvor ethvert registreret familiemedlem kan rejse og optjene point. 

3.5 For at optjene point på rejsen, skal medlemsnummeret oplyses, når rejsen bestilles. Den nemmeste måde at sikre dig, at dit medlemsnummer bliver oplyst, er at logge ind på din Extra-konto forud for din online bestilling. Hvis bestillingen foretages via vores callcenter, skal medlemsnummeret oplyses før bestillingen gennemføres. 

3.6 Ved bestillinger for 10 personer eller mere, gælder gruppepriser og relevante rabatter, og Extra-point kan ikke optjenes. 


4 Indløsning af point

4.1 Extra-point kan kun indløses på reservationer foretaget direkte hos Stena Line.

4.2 Extra-point kan ikke ombyttes til kontanter. 

4.3 Extra-point kan kun bruges af kontoindehaveren og kan ikke overdrages. 

4.4 Extra-point kan anvendes som fuld- eller delbetaling på gældende Stena Line overfarter. Stena Line bestemmer hvilke afgange og ruter, der er kvalificerede for pointindløsning, og disse afgange og ruter kan til enhver tid ændres. Point kan ikke indløses ved køb om bord, ved medlemspriser, ved pakke- og gruppebookinger, samt fragtbookinger. 

4.5 Medlemmet er eneansvarlig for at overholde lokale beskatningsregler for indløsning af point. 1 point = 1 euro cent (€ 0,01).


5 Niveauer

5.1 Du starter som Blue-medlem. Dette medlemskab fornys automatisk hvert år. Når du optjener mere end 6.250 point, bliver du opgraderet til Gold-medlem. Gold-medlemskabet er gyldigt i 12 måneder efter opgraderingen. For at forblive Gold-medlem, skal du optjene 12.500 point pr. 12 måneder efter opgraderingen, og dit medlemskab vil automatisk blive ændret til et Blue-medlemskab, hvis du optjener mindre end 12.500 point pr. 12 måneder. 


6 Generelle booking- og rejsebetingelser

6.1 Alle bookinger sker i henhold til de gældende Vilkår og Betingelser for Stena Lines produktkøb.


 
For mere information om Extra, se venligst vores FAQ (ofte stillede spørgsmål) eller send os en e-mail på extra.dk@stenaline.com.