Find priser

eXtra - vores Bonusprogram


Extra - Stena Lines medlemsprogram for private/forbrugere

Klik på det spørgsmål, du vil læse svaret til:

 

Medlemskab

 

Spørgsmål: Hvorfor skal jeg blive medlem?

Svar: Stena Line ønsker at tage hånd om vores loyale kunder. Som medlem optjener du point på alt, hvad du køber om bord samt på dine køb af overfarter (pointberettigede produkter). Optjente point kan anvendes som en fuld/delvis betaling til den næste rejse og forudbestilte produkter såsom kahytter og mad. Medlemskabet er naturligvis gratis og helt uden kort.

 

Fra 10. juni 2015 modtager medlemmerne også eksklusive medlemstilbud i butik og restaurant og får også andre fantastiske fordele, især hvis du er hyppigt rejsende.

 

FAQ om nye fordele fra 10. juni 2015

 

Spørgsmål: Kan jeg optjene point og anvende point på alle ruter?
Svar:
Ja, Stena Line Extra er pr. 10. juni 2015 et globalt medlemsprogram med samme regler og betingelser i alle lande.

 

Spørgsmål: Hvordan fungerer det med medlemspriser om bord?
Svar: Medlemstilbuddene er tydeligt markeret med ”Extra logo”, ved betaling fremviser du dit medlemsnummer inden køb. Du får ikke point for medlemstilbud (det er nemlig ikke muligt at optjene point på allerede nedsatte medlemstilbud)

 

Spørgsmål: Er der forskel mellem Blue og Gold?
Svar:
Når du tilmelder sig, vil du helt automatisk blive kategoriseret under det første medlemsniveau ”Blue”, hvor du optjener 5 point pr. 1 euro. Som Gold medlem får du dobbelt op på point; 10 point pr. 1 euro. Som Gold medlem får du også ekstra fordele som f.eks.:

✓  Intet telefongebyr ved ændringer til bookingen

✓  Intet gebyr for ændringer på dagsture/krydstogter

✓  Intet gebyr ved telefonisk booking

✓  Gratis adgang til Plus Lounge iht. vilkår

 

Spørgsmål: Jeg er Gold medlem, hvordan bestiller jeg en plads i Stena Line-loungen?
Svar: Som Gold medlem får du gratis adgang til Stena Plus Lounge, hvis der er tilgængelige pladser, men adgangen gælder kun ved forudbestilling af plads i Stena Plus Lounge inden afrejsen.
Stena Plus Loungen er et område for vores gæster, som vil nyde rejsen i et stille og roligt miljø. Aldersgrænsen for Plus Loungen er 18 år. For at komme ind i Plus Loungen kræves gyldig ID/kørekort/pas samt Extra kortet, som modtages ved check-in. Medlemskabet er personligt.

 

Spørgsmål: Hvordan bliver jeg Gold medlem?
Svar:
Når du har optjent 6.250 point eller mere på udrejser inden for seneste 12 måneder, vil du automatisk blive opgraderet til vores eksklusive Gold medlemskab.

 

Spørgsmål: Hvor længe er jeg Gold medlem?
Svar:
Du forbliver Gold medlem i 12 måneder og vil fortsætte som Gold medlem, hvis du optjener 12.500 point eller mere på et år/12 måneder.

 

Spørgsmål: Jeg er medlem tilmeldt før den 10. juni 2015, hvilket niveau kommer jeg på som medlem?
Svar:
Hvis halvdelen af optjente point i 12 mdr. på rejser fra 10. juni 2014 til 10. juni 2015 overstiger 6.250 point, så er medlemmet på Gold niveau den 10. juni 2015. Gold medlemmer bliver på dette niveau i et helt år fra og med den 10. juni 2015.
I kampagneperioden frem til 1. januar 2016 har gamle medlemmer, som ikke nåede at blive Gold den 10. juni 2015, mulighed for at optjene de sidste point, ved at addere de nye optjente point på rejser fra 10. juni 2015 til 31. december 2015 til halvdelen af optjente point fra 10. juni 2014 til 10. juni 2015. Samlet set skal det igen overstige 6.250 point.

 

Spørgsmål: Jeg er medlem tilmeldt før den 10. juni 2015, hvad er mine gamle point værd?
Svar:
Optjente point før 10. juni 2015 har samme værdi, som betingelserne frem til 10. juni 2015 præciserede. Dine optjente point mister derfor ikke nogen værdi.

 

Spørgsmål: Kan vi som firma oprette os som medlem og optjene point til firmaet?
Svar: Nej, firmaer må ikke være medlem af Stena Line Extra. I henhold til betingelserne er Stena Line Extra udelukkende til forbrugere/private personer. 
Vi henviser virksomheder til vores loyalitetsprogram Business Traveller, hvor virksomheder har mulighed for at optjene rabat. Klik her for at læse mere om programmet.
Såfremt din virksomhed er tilmeldt Extra, inden vi lancerede Business Traveller-programmet, så bedes I lukke kontoen med det samme ved at logge ind og afslutte medlemskabet til Extra, eller ved at skrive til extra.dk@stenaline.com.



Private køb, når du rejser for dit arbejde


Spørgsmål:
Jeg rejser erhverv, men vil gerne optjene point på mine private køb af f.eks. legetøj til børnene?
Svar: Selv om du rejser for dit arbejde, så er du også privatperson. Du bør derfor tilmelde dig medlemskab i Stena Line Extra med din private hjemmeadresse. Herefter får du et medlemsnummer, som du kan huske at medbringe og anvende til optjening af point for private køb om bord, medlemstilbud osv.


Tilmelding 


Spørgsmål:
Hvordan melder jeg mig ind i Extra ?
Svar: Det er enkelt at blive medlem. Det eneste, du skal gøre, er at gå ind på tilmeldingssiden, hvor du skal huske at læse medlemsbetingelserne, og herefter tilmelde dig.
Du modtager en e-mail med et link. Åben e-mailen og klik på linket for at aktivere dit medlemskab.
Log til sidst ind på Mine sider, hvor du kan tilmelde op til 5 øvrige familiemedlemmer over 18 år til medlemskabet.

Spørgsmål: Jeg får besked, at min e-mailadresse allerede findes.
Svar: Det skyldes sandsynligvis, at du allerede er medlem, eller at du har en profil til at bestille rejser på stenaline.dk.

Hvis du har en profil uden medlemskab, kan du logge ind på din profil på Mine sider, hvorfra der findes en knap til tilmelding til Extra. Har du glemt dit password til bestillingsprofilen, kan du ændre dette ved at indtaste din e-mailadresse og klikke på ”Glemt password”.

Spørgsmål: Jeg modtager ikke aktiverings-email eller e-mail for glemt password?
Svar: Typiske årsager:
1. Husk at indtaste korrekt e-mail adresse.
2. Check at e-mailen ikke er havnet i din ”junk” e-mail indbakke.
3. Check at e-mailen ikke er blokeret af spam filter hos din e-mail udbyder eller hos firmaet, som du arbejder for (afsender e-mailen er Extra.dk@stenaline.com ).


Booking og optjening af point


Spørgsmål:
Hvordan optjener jeg point, når jeg foretager en reservation?
Svar: Du skal blot logge ind på din konto og bestille din rejse eller oplyse dit kontonummer, når du booker via telefon.

Spørgsmål: Hvornår bliver mine point krediteret til min Extra-konto?
Svar: Dine point registreres på din konto, efter hver enkelt færgeoverfart på din rejse er afsluttet.

Spørgsmål: Optjener jeg point for rejser, der blev bestilt, før jeg blev medlem?
Svar: Hvis du gennemførte rejsen, inden du blev medlem, kan du desværre ikke optjene point på bookingen.
Hvis du gennemfører rejsen efter indmeldelse, optjener du point på bookingen. Dit medlemsnummer skal registreres på den gamle bestilling. Enten kan du tilføje medlemsnummeret på Mine sider, hvis bookingen er tilgængelig/vises, eller du kan kontakte Stena Line Extra på Extra.dk@stenaline.com med angivelse af det bookingnummer, som du ønsker skal have tilført dit medlemsnummer. Hvis du ændrer bestillingen på Mine sider, skal du blot klikke på ”Ændre” og tilføje medlemsnummeret på gæstelisten.

Spørgsmål: Der mangler bestillinger med bonuspoint
Svar: Hvis du har bestilt eller ændret rejse på telefon, vil du ikke altid se bestillingen på Mine sider. Du vil naturligvis se optjente point på Mine sider efter gennemført rejse, hvis du har oplyst dit medlemsnummer på bestillingen. Vedrører det en rejse bestilt på hjemmesiden, kan det være, at du ikke var logget ind på Mine sider, da du bestilte, eller at du har glemt at angive dit medlemsnummer i bookingsituationen. Husk altid at logge ind på Mine sider inden bestilling af rejse for at være sikker på korrekt angivelse af medlemsnummer.

Spørgsmål: Kan jeg tilføje min familie til en Extra-konto, en såkaldt familiekonto?
Svar: Der kan tilføjes op til 5 familiemedlemmer på kontoen. Familiemedlemmer har mulighed for at optjene point til hovedmedlemmet. Familien kan modtage deres eget medlemskort ved indtjekning for at kunne optjene point om bord. Ønskes dette, skal medlemsnummeret også tilføjes til gæstelisten for familiemedlemmet. De point, der optjenes på bookingen, vil kun blive medregnet én gang.

Spørgsmål: Kan jeg få point, når jeg booker for en hel gruppe?
Svar: Ved bookinger op til 19 personer optjenes point for de første 9 personer på rejsen fra den 10. juni 2015. Du skal som hovedmedlem naturligvis selv være med på rejsen og være registreret på gæstelisten for at optjene point.

Spørgsmål: Hvordan kan andre medlemmer også optjene point på bookingen?
Svar: For at optjene point for reservationen skal medlemsnummeret stå på gæstelisten. Dette sker automatisk for vedkommende, der foretager bookingen, men medlemsnumre for de andre rejsende skal registreres manuelt. Gæstelisten vil styre optjeningen af point ved at dividere point (baseret på bookingens værdi) med antallet af unikke medlemsnumre på gæstelisten. De point, der kan optjenes, vil således blive delt mellem de unikke medlemsnumre på gæstelisten. Hvis I vælger, at medlemsnumre ikke skal registreres på bookingen, f.eks. hvis et medlem ikke skal optjene halvdelen af rejsen, skal det enkelte medlem, som ikke har medlemsnummer på gæstelisten, huske at medbringe sit medlemsnummer for optjening af point til sig selv ved køb om bord.


Point for køb om bord

Spørgsmål: Kan jeg tjene point om bord?
Svar: Point kan optjenes ombord i restauranterne, baren og på køb, der bliver foretaget i Stenas butikker, men  kun hvis dit medlemsnummer registreres i kassen, inden du betaler.

Spørgsmål: Jeg tror ikke, jeg har fået point for mine køb om bord?
Svar: Kvitteringen er dit bevis for registreringen af dit medlemsnummer, da dit medlemsnummer printes på kvitteringen. Glemmer du at oplyse dit medlemsnummer inden betalingen, kan Stena Line ikke efterregistrere point. Hvis medlemsnummeret ikke står på kvitteringen, har du ikke registreret dit medlemskort korrekt ved købet, og pointene er desværre gået tabt. Efterregulering af point er ikke muligt.

Spørgsmål: Hvor kan jeg se de point, jeg har fået for køb om bord?
Svar: Alle medlemmer, som logger ind på Mine sider, har adgang til en komplet pointoversigt. Point for køb om bord vil være registreret og synligt dagen efter gennemført rejse.


Digitalt medlemskab

Spørgsmål: Hvorfor modtager jeg ikke et medlemskort ?
Svar: Dit medlemskab er 100% digitalt. Du modtager ikke et plastikmedlemskort.

Spørgsmål: Hvordan fungerer det med et medlemskab uden kort?
Svar: Du vil få printet et kort med dit medlemsnummer ved indtjekning (udleveres ved udrejsen), som du kan fremvise ved køb om bord på ud- og hjemrejsen for at få point og medlemstilbud. Hvis du rejser på en rute, der tilbyder ”Check-in fra hjemmet", og du har gjort brug af denne service, vil du få tilsendt dit boardingkort og medlemsnummer  i en e-mail og kan udskrive dette eller have adgang til det via din telefon. Såfremt du ikke får medlemskortet udleveret ved check-in på udrejsen, af en årsag, har du mulighed for at få dette printet om bord på færgerne ved henvendelse til informationen eller sende SMS om bord for rekvirere dit medlemsnummer.

Spørgsmål: Hvad er Mine sider?
Svar: På Mine sider kan du tjekke din nuværende pointbalance og medlemsniveau, eksklusive medlemstilbud, der aktuelt er til rådighed, og hvor mange point, du har optjent i de seneste 12 måneder. Du kan også ændre dine personlige oplysninger.

Spørgsmål: Hvor kan jeg finde ud af, hvor mange point jeg har stående på min konto?
Svar: Det gør du ved at logge ind på din Extra-konto på www.stenaline.dk/Extra eller ved at kontakte vores Extra kundeservice.

Spørgsmål: Hvordan fungerer pointregneren? (hvad er mine point værd?)
Svar: Du finder pointregneren online på www.stenaline.dk/Extra. Her kan du beregne, hvor meget dine optjente point er værd i penge, tjekke værdien af optjente point, se, hvor mange point du vil kunne tjene på den næste tur, og se hvor mange point du har, for at betale eller delbetale din næste rejse.


Andre spørgsmål


Spørgsmål
: Hvordan kontakter jeg Stena Line, hvis jeg har spørgsmål til medlemskabet?
Svar
: Alle henvendelser om medlemskabet skal sendes til Extra.dk@stenaline.com