Spørgsmål FØR rejsen


Dine rettigheder og muligheder for kompensation

Dine rettigheder

Dine rettigheder ved aflysning eller forsinket færgeafgang med mere end 90 min.

Når en afgang aflyses eller forsinkes i mere end 90 minutter i forhold til planlagt afgangstidspunkt, kan du vælge at acceptere forsinkelsen, ændre til næste/anden afgang eller annullere rejsen og få billetten refunderet. Hvis det er praktisk muligt, vil der blive tilbudt en forfriskning.

 

Kompensation ved forsinket ankomst til havnen

Rejser der varer under 4 timer iflg. fartplan (Frederikshavn – Gøteborg):
Ved mere end 1 times forsinkelse kompenserer Stena Line 25 % af enkeltrejseprisen
Ved mere end 2 timers forsinkelse er det 50 % af enkeltrejseprisen


Rejser der varer over 4 timer men under 8 timer iflg. fartplan (Grenaa – Varberg): 
Ved mere end 2 timers forsinkelse kompenserer Stena Line 25 % af enkeltrejseprisen
Ved mere end 4 timers forsinkelse er det 50 % af enkeltrejseprisen


Rejser der varer over 8 men under 24 timer iflg. fartplan (Frederikshavn - Oslo):
Ved mere end 3 timers forsinkelse kompenserer Stena Line 25 % af enkeltrejseprisen
Ved mere end 6 timers forsinkelse er det 50 % af enkeltrejseprisen

Dette gælder dog ikke hvis forsinkelsen skyldes vejrforhold, der kan bringe sikker sejlads i fare eller særlige omstændigheder, som ikke med rimelighed kunne være undgået.